10 EUR
20-odstotni popust pri nakupu vstopnic za skupine iz Ljubljane
25-odstotni popust za skupine od drugod
Rezervacije: Kristina Jermančič Golc, kristina.jermancic@cd-cc.si
Prireja: CIGRE CIRED – Slovensko združenje elektroenergetikov in SZE – Slovensko združenje za energetiko
Svet in z njim Slovenijo zaznamujejo podnebne spremembe, zato je naša najpomembnejša naloga zmanjšati vplive na okolje. Dejavnost, ki k temu lahko največ prispeva, je energetika. Slovenski energetski strokovnjaki čutimo odgovornost in dolžnost, da iščemo najbolj ustrezno pot v nizkoogljično prihodnost. Tako obsežen proces je mogoče izvesti samo z dobro zastavljenimi strategijami, vlaganji v razvoj in inovacije ter skupnim nastopom vseh sektorjev še do pred kratkim dokaj razdeljene panoge energetike. Za uspešno doseganje zastavljenih ciljev je torej nujno sodelovanje različnih energetskih strokovnjakov.
Cilj konference je, da slovenski javnosti in odločevalcem energetske politike poda celovit pogled na bodoči razvoj energetike kot celote. Na konferenci bodo zastopana vsa področja, ki vplivajo na stanje, razvoj in cilje v energetiki, kot so trajnostni viri energije, omrežja, oskrba z elektriko, plini, toploto, hladom, ekonomika in družbeni vidiki energetike, vloga porabnikov energije, razvoj prometa v povezavi z energetiko. Konferenca se bo osredotočala na energetsko in ekonomsko učinkovitost oskrbe z energije. Posebej bodo izpostavljeni vsi členi v verigi energetske oskrbe od proizvodnje preko prenosa in distribucije ter končne rabe.
Registracija
Prireja: Študentska sekcija Društva za marketing Slovenije
Fanfara je največja študentska marketinška konferenca v Sloveniji, ki gosti več kot 350 udeležencev, 30-člansko organizacijsko ekipo in eno veliko strast – marketing.
Konferenca ti ponuja razgiban program s predavanji domačih in tujih strokovnjakov iz sveta marketinga ter praktične delavnice.
Namenjena je vsem tistim, ki si želijo nadgraditi marketinško znanje.
Registracija / Registration required.
Poglejte si utrinek prejšnje Fanfare.
Prirejajo: študentje različnih fakultet Univerze v Ljubljani
Organizacijski odbor razprave mladih o JEK 2 sestavljamo študentje različnih fakultet, ki nas združuje radovednost, strast do načrtovanja dogodkov in želja po vključevanju v debate o temah, ki so pomembne za našo prihodnost.
Energetska prihodnost je ena izmed ključnih tem za trajnostni razvoj naše družbe in energetske samozadostnosti naše države. To smo prepoznali tudi mi, mladi, ki bomo nosilci posledic današnjih odločitev odločevalcev. Mladi moramo biti del te pomembne razprave, zato smo prešli od besed k dejanjem.
Naš cilj je organizirati široko razpravo mladih o izgradnji JEK 2 v Sloveniji, s perspektive različnih znanstvenih področij, ki bi bila čim bolj strokovna, apolitična in neodvisna. Nasloviti želimo vse ključne teme, kot so energetska samooskrba, varnostna, okoljska in korupcijska tveganja ter ekonomski vidik izgradnje.
Dogodek bo fotografiran in sneman s prenosom v živo na RTV MMC.
Od 12. leta
Muzikal Rent je glasbeno gledališki spektakel, ki je dosegel izjemno priljubljenost med gledalci in postal kultna klasika v svetu muzikala. Dramski tekst, libreto in glasbo je napisal ameriški skladatelj Jonathan Larson, ki je navdih za muzikal našel v italijanski operi La Boheme Giaccoma Puccinija, zgodbo pa postavil v devetdeseta leta 20. stoletja predmestne četrti East Village znamenitega New Yorka.
Rent je prejel tri velike nagrade Tony Awards, in sicer za najboljši muzikal, najboljšo avtorsko glasbo in najboljše izvirno besedilo. Prav tako je prejemnik največje Pulitzerjeve nagrade za dramo, kar je izjemna čast za muzikal. Postavil je nove standarde v svetu muzikalov, saj je združil različne glasbene vplive, vključno z rock, s pop, z gospel in s klasično glasbo. Odprl je vrata za obravnavo družbeno relevantnih in tabu tem, ki so bile redko prisotne na gledaliških odrih. Rent je več kot le muzikal, je gibanje, ki je združilo umetnost.
Rent je navdihujoča zgodba o ljubezni, življenju in upanju skupine mladih umetnikov in boemov, ki se trudijo preživeti v dragem New Yorku. Postavljen je v devetdeseta leta prejšnjega stoletja. Glavni liki Mark Cohen, Roger Davis, Mimi Marquez, Maureen Johnson, Joanne Jefferson, Tom Collins in Angel Schunard so polni strasti do umetnosti ter si prizadevajo uresničiti svoje sanje in živeti svoje življenje po najboljših močeh. Skozi glasbo, ples in igro nam Rent pripoveduje zgodbo o prijateljstvu, pomembnosti izražanja čustev, ljubezni in solidarnosti. Kljub težavam, s katerimi se srečujejo, kot so revščina, bolezen in izguba, nas zgodba uči, da je treba ohraniti upanje, slediti svojim sanjam ter živeti vsak sleherni dan.
Za šole
10 EUR
20-odstotni popust pri nakupu vstopnic za skupine iz Ljubljane
25-odstotni popust za skupine od drugod
Rezervacije: Kristina Jermančič Golc, kristina.jermancic@cd-cc.si
Igralska in tehnična zasedba: ansambel English Student Theatra
Režija: Viktor Hrvatin Meglič
Koreografija: Anita Čanadi
Kostumografija: Mira Strnad – Miricota
Scenografija: Nina Šulin, Sani Smajić
Vodja zbora: Viljem Babič
Lektor: Luka Hrvatin Meglič
Vodja tehnike, Inspicient, vodja odra: Sani Smajić
Oblikovanje zvoka: Jaka Štruc
Vodja tona: Jaka Štruc, Jan Oliver Žnuderl
Oblikovanje luči: Urban Kolarič, Filip Ferk
Vodja luči: Filip Ferk
Producent: Viljem Babič
Produkcija: English Student Theatre II. Gimnazije Maribor
Priredba šolske izvedbe in licenca: Music Theatre International
15 +, 60 min, brez besed
Uprizoritev Oslovska maša navdušuje in navdihuje. Omogoča nam, da vidimo in sanjamo, včasih do točke nočne more. Popelje nas v organsko, edinstveno in ikonoklastično vesolje. Zastrašujoča operacijska dvorana, govorniški oder, animirani fetiši, pol-človeška bitja, pol-zveri, sestavljajo velike močne odrske slike. Vizualni umetnik, obkrožen s svojimi soustvarjalci, nam ponuja močno predstavo, tako umetniško kot fizično, napolnjeno s presunljivimi in pretresljivimi podobami. Nekakšen ples življenja, nor in domišljijski, s svojimi »naključji«, ki predstavi dajejo vznemirljivost improvizacije, ki pa jo zasedba popolnoma obvladuje. Karneval. Ladja norcev. Poganska maša. Oslovski praznik.
Olivier de Sagazan je francoski umetnik, slikar, kipar in performer. Njegovo delo se osredotoča na gradnjo plasti gline na lastnem telesu in obrazu, izničevanje lastne identitete in preobrazbo v živo skulpturo. Njegova najbolj znana predstava Preobrazba (1998) je imela več kot 300 predstav v 25 različnih državah.
10,00 EUR
Predprodaja do 31. 8.: 7 EUR; redna prodaja: 10 EUR. Od 1.9. dalje količinski popust za najmanj deset poljubnih vstopnic: 7,5 EUR
Režija: Olivier de Sagazan
Režijska asistenca: Anas Sareen
Avtorstvo in zasedba: Olivier de Sagazan, Leila Ka, Borna Babić, Magdalena Öttl, Shirley Niclais, Alyzée Soudet-Polaris, Ele Madell
Oblikovanje svetlobe: Pacome Boisselier
Koproducenti: CDN de Rouen, Ville de Saint-Nazaire, Région Pays de la Loire, Théâtre du Mac Orlan de Brest, Le Palc de Châlons-en-Champagne, Scène nationale de Saint-Nazaire
12 +, 100 min, v angleščini s slovenskimi nadnapisi
Priznana norveška režiserka Yngvild Aspeli se tokrat na festival Lutke vrača z uprizoritvijo po besedilu Henrika Ibsena Nora ali Hiša za lutke. Yngvild Aspeli se je odločila uporabiti to mojstrovino kot ogledalo in odkriti način, kako se zgodbe preteklosti prepletajo s sedanjostjo. Nastopajoča, ki ju na odru obkrožajo lutke v človeški velikosti, z njimi oživljata najgloblje zakopane človeške občutke, srh in strasti. Nora, ta žena in mati, ki bi rada vse pustila za seboj, v interpretaciji Yngvild Aspeli z glavo tolče ob nevidno stekleno površino lastnega obstoja.
Gostovanje predstavlja slovensko premiero uprizoritve in otvoritev festivala, v katerem bo v vlogi Nore nastopila prvakinja ansambla Lutkovnega gledališča Ljubljana Maja Kunšič.
Norvežanka Yngvild Aspeli je diplomirala na École Internationale de Théâtre Jacques Lecoq v Parizu in na Nacionalni univerzi za umetnost Marionnette de Charleville-Mézieres (ESNAM). Deluje kot igralka in lutkovna ustvarjalka, ki izdeluje maske in lutke za različna gledališča v Franciji, na Norveškem in v Angliji. Leta 2008 je ustvarila skupino Plexus Polaire, močno ekipo soustvarjalcev, ki sodelujejo že več let. Njihova poetika med seboj povezuje sliko in besedo, zvoke in geste, domišljijo in materijo, osrednja misel njihovih vsebin pa je vstopiti in se dotakniti najbolj skritih človeških občutkov. Pri tem se zgodi senzibilno srečanje med animatorjem in lutko, obenem pa jih zanimata zlasti preizpraševanje in reprezentacija občutij na odru.
10,00 EUR
Predprodaja do 31. 8.: 7 EUR; redna prodaja: 10 EUR. Od 1.9. dalje količinski popust za najmanj deset poljubnih vstopnic: 7,5 EUR
Režija: Yngvild Aspeli, Paola Rizza
Zasedba: Yngvild Aspeli/Maja Kunšič, Viktor Lukawski
Glasba: Guro Skumsnes Moe
Zbor: Oslo 14 Ensemble
Izdelava lutk: Yngvild Aspeli, Sébastien Puech, Carole Allemand, Pascale Blaison, Delphine Cerf, Romain Duverne
Scenografija: François Gauthier-Lafaye
Kostumografija: Benjamin Moreau
Dramaturgija: Pauline Thimonnier
Koreografija: Cécile Laloy
Koproducenti: Théâtre Dijon Bourgogne CDN, Les Gémeaux (scène nationale de Sceaux), le Bateau Feu (scène nationale de Dunkerque), Le Trident (scène nationale de Cherbourg), le Manège (scène nationale de Reims), Figurteatret i Nordland, Baerum Kulturhus, Nordland Teater, Mo i Rana, Teater Innlandet, Hamar, Festival Mondial des Théâtres de Marionnette de Charleville-Mézières, Lutkovno gledališče Ljubljana.
S podporo programa Teatroskop, ki ga izvaja Francosko ministrstvo za Evropo in zunanje zadeve, Francosko ministrstvo za kulturo in Francoski inštitut Paris.
Žlahtna komedija po izbiri strokovne žirije in občinstva na 32. Dnevih komedije
Grenka komedija
Paradiž je umeščena v dom starejših v manjšem slovenskem kraju in prikazuje življenje skupnosti oskrbovancev. Temelji na dokumentarnem (spominskem) gradivu, zato je pristna in ne podlega sentimentalnosti. Temo staranja vpeljuje skozi povezane teme izključenosti, izoliranosti, osamljenosti, smrti, (ne)izpolnjenosti življenja ter telesnega in duševnega zdravja. Paradiž pa ne želi biti (samo) dokumentarno pričevanje, temveč sodobna pravljica, ki slavi življenje – z enakimi možnostmi za vse. Zgodbe mozaično gradi iz spominov, ki starostnikom zbujajo obžalovanje, strahove, melanholijo, pri gledalcih pa zbudijo grenek smeh prepoznave in se sestavijo v rahločuten slavospev tistemu trenutku, ko ugledamo pomen v vsakdanjem drvenju pogosto podcenjenih vrednot, saj o vrednosti življenja razpravlja z edinega mogočega položaja – na koncu časovnega traku, v bližini smrti. S tega se skozi občutljivo prizmo bioetike dotakne tudi posameznikove pravice do končanja trpljenja in bolečine.
Paradiž je pretežno neverbalna predstava, temelji na igri z masko v maniri Spiazzijeve specializacije – commedie dell'arte. Za njen slog z uporabo polnih mask je značilna komičnost, tokrat obtesana s temo grenkega priokusa. Spiazzi se je s temo staranja že ukvarjal: v beloruskem Minsku je zasnoval avtorski projekt Družinski album, kjer v majhnem stanovanju ostarele babice in matere obtičijo tri družinske generacije; s študenti igre v Kijevu pa je obiskoval dom za starejše, kjer so zbirali spominske zgodbe oskrbovancev in ustvarili predstavo Penzion Belvedere. V Paradižu želi opozoriti na nenadzorovano odtekanje samoumevnega časa (življenja), ki ga v vsakdanjem služenju kapitalu preživljamo precej nekakovostno, k vrednim stvarem pa pristopamo instantno, nestrpno, raztreseno. Kdaj smo denimo nazadnje sedli na udoben stol in se brez besed zazrli skozi okno?
Sodobna pravljica, ki slavi življenje – z enakimi možnostmi za vse.
Italijanski režiser in pedagog Matteo Spiazzi (1987) je diplomiral iz gledališke režije na Akademiji dramske umetnosti Nico Pepe v italijanskem Vidmu in se specializiral za delo z gledališko masko. Deluje kot režiser, gledališki pedagog, predavatelj, producent ter organizator dogodkov v Italiji in tujini. O gledališki maski je med drugim predaval in vodil praktične seminarje na veronski univerzi, Centralni univerzi Quito, Umetniškem oddelku Univerze Tartu, na Beloruski nacionalni akademiji dramske umetnosti v Minsku, na kijevski Univerzi kulture, pa tudi na gledališki akademiji DAMU v Pragi. Za režijsko delo je prejel več nagrad in priznanj.
Predstava traja 1 uro in 10 minut in nima odmora.
18,00 EUR
15,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence.
Režiser Matteo Spiazzi
Dramaturginja Tatjana Doma
Scenograf Primož Mihevc
Kostumografka Dajana Ljubičić
Oblikovalka in izdelovalka mask Alessandra Faienza
Oblikovalec zvoka Mitja Švener
Oblikovalec svetlobe Gregor Počivalšek
Igrajo Žan Brelih Hatunić, David Čeh, Maša Grošelj, Lucija Harum, Aljoša Koltak, Rastko Krošl, Urban Kuntarič, Manca Ogorevc, Lučka Počkaj, Tanja Potočnik, Branko Završan
Produkcija Slovensko ljudsko gledališče Celje
Koprodukcija: Drama SNG Maribor s Cankarjevim domom Ljubljana
Odrska priredba Luka Marcen in Tatjana Doma
Režija: Luka Marcen
Zgodba monumentalnega romana In ljubezen tudi Draga Jančarja (1948) se začne z drobnim, skoraj naključnim dogodkom: dekleti stojita sredi mariborskega trga pred Kavarno Astoria in ena od njiju v mimoidočem pripadniku esesovskih enot prepozna znanca. Ta naključni pogled, ujet v staro fotografijo, sproži dramatičen niz dogodkov, ki se zgodijo v izjemno zgoščenem času zadnjega leta vojne, spremenijo pa življenja za vedno – tako intimno kot družbeno.
Uprizoritev za izhodišče jemlje Jančarjevo kompleksno mrežo intimnih človeških usod in pogledov na turbulenten del zgodovine. S hitro, skoraj filmsko montažo prepleta vinjete življenja, spominov in sanj, s tem pa omogoča kalejdoskop različnih optik: kadriranje pogledov in glasov, ki isti trenutek zgodovine doživljajo z različnih perspektiv, kar tok časa za vsakega od njih premakne v drugo smer, ob tem pa ponuja presenetljiva in presunljiva srečanja. Tako kot Jančarjeva predloga tudi uprizoritev prepleta brutalno naturalističnost življenja s poetičnostjo in metafiziko sanj, strahov in ljubezni. In ljubezen tudi tako ni historičen pogled na dogodek druge svetovne vojne v mestu Maribor, ampak predvsem opomnik današnjemu nemirnemu trenutku, kako pomembna je človečnost. Da ljubezen lahko preživi, ni dovolj samo ljubezen.
Monumentalna mariborska zgodba brutalnega časa, v kateri uzakonjeno sovraštvo trči v poetično metafiziko sanj, strahov in ljubezni.
18,00 | 21,00 EUR
16,00 | 19,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence.
Dramaturginja Tatjana Doma
Scenografinja Sara Slivnik
Kostumografinja Ana Janc
Skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar
Koreografinja Lara Ekar Grlj
Lektorica Metka Damjan
Oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak
Igralska zasedba
Gaja Filač, Žan Koprivnik, Vladimir Vlaškalić, Mateja Pucko, Vojko Belšak, Davor Herga, Matevž Biber, Julija Klavžar, Irena Varga, Petja Labović, Nejc Ropret.
Režiserka: Mateja Koležnik
Produkcija: Drama SNG Maribor
V enodejanki Malomeščanska svatba (1919), enem prvih Brechtovih dramskih del, ki ga je napisal pri enaindvajsetih letih, je avtor uporabil poročno svatbo kot mikrokozmos, skozi katerega pokaže na številne družbene probleme, s satiro in črnim humorjem pa izpostavlja absurdnosti, ki nastajajo, ko se pod fasado srečnega dogodka vzorne družine ena za drugo razkrivajo prikrite resnice, malomeščanska trhla morala pa se pred očmi gledalca lomi kot ženinovo doma narejeno pohištvo.
Za Malomeščansko svatbo, ki jo je leta 2009 v Drami SNG Maribor režirala Mateja Koležnik in jo po petnajstih letih skoraj do zadnjega detajla obnovila, je v Delovi kritiki Peter Rak zapisal, da gre za »tako rekoč popolno predstavo« in da »v režiji skoraj ni najti šibke točke, čeprav sploh ne gre za kakšen premočrten formalistični perfekcionizem, temveč prav nasprotno, celoten projekt se odvija v znamenju dvojnosti, nedoslednosti, neoprijemljive fluidnosti … /…/ Igralci sploh ne kreirajo likov, temveč zgolj ustvarjajo atmosfero, in to z že omenjeno dvojnostjo, napetost je tako zgolj navidezna in tudi povsem pristna, tako kot so navidezni in pristni tudi ekscesi, emocije in konflikti, celoten proces predstave se preobrne sam vase in lebdi v intenzivnosti lastne praznine, odtujenosti in absurda«.
Premiera 25. oktobra 2024 v Dvorani Frana Žižka (prva izvedba leta 2009)
Brechtova malce več kot enourna gledališka anatomija družbene realnosti s svojo neizmerno dozo humornega ozavešča in ozavešča današnjega, pogosto nekritičnega in spektaklu naklonjenega gledalca.
26,00 EUR
22,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence.
Igralska zasedba
Vlado Novak Nevestin oče
Irena Varga Ženinova mati
Mateja Pucko Nevesta
Maša Žilavec Njena sestra
Nejc Ropret Ženin
Vladimir Vlaškalić Njegov prijatelj
Ksenija Mišič Žena
Davor Herga Njen mož
Matija Stipanič Mladi moški
Režija Mateja Koležnik
Prevajalec Eduard Miler
Prevajalka Irena Novak Popov
Dramaturginja Tanja Lužar
Scenograf Henrik Ahr
Kostumograf Alan Hranitelj
Skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar
Koreografinja Magdalena Reiter
Lektorica Metka Damjan
Produkcija Drama SNG Maribor
Od 11. do 14. leta
Pepelkina zgodba je, kot se je izkazalo, zelo blizu resničnemu življenju. Tako blizu je svetu, v katerem živimo, da se iz tega ne gre šaliti. Pri njej pa sta dve hudi zadregi. Prva je vloga Pepelkinega očeta, ki hčerko prepusti psihičnemu in fizičnemu mučenju svoje žene in njenih hčerk. Je res takšen pokvarjenec ali je za njegovim ravnanjem kakšna skrivna korist? Druga zadrega je princ, ki naj bi bil za vsa mlada dekleta glavni zadetek na družbeni loteriji. Si lahko, če verjamemo, da sreče ženski ne prinese bogat in ugleden partner, ampak znanje in svoboda, privoščimo takšnega princa? Je sploh mogoče, da se s tem, ko osvoji srce tistega, ki ali kar predstavlja princa, Pepelkina zgodba konča? Zaradi vseh teh avtorjevih dilem je zgodba o Prepelki postala veliko bolj sodobna, kot bi človek od neke stare in vsem znane pravljice pričakoval.
10,00 EUR
Besedilo: Andrej Rozman Roza
Režija: Vito Taufer
Glasba: Aleksander Pešut - Schatzi
Nastopajo:
Rašida Malila/Prepelka, ilegalna begunka – Irena Yebuah Tiran k. g.
Petunija Mljask, mačeha – Mojca Partljič k. g.
Mozartinka Mljask, mlajša posestrina – Romana Šalehar
Presleyana Mljask, starejša posestrina – Maruša Oblak
Mohamed Malila, Prepelkin oče – Dario Varga
Matija Pajk, plesalec in agent Žive mreže – Matej Zemljič k. g.
Žan della Krann, starejši pevski celebrity – Ivan Godnič
Pavla, organizatorka – Ivan Rupnik
Produkcija: Slovensko mladinsko gledališče