Pravočasno od doma
V prazničnem decembru je ljubljanski promet še bolj zgoščen kot običajno. Če ne želite zamuditi na prireditev, vam priporočamo, da se od doma odpravite dovolj zgodaj.
Pogovor z avtorjem bo vodila Patricija Maličev.
Tomato Košir je eden najvidnejših mednarodno uveljavljenih vizualnih oblikovalcev pri nas, širši javnosti je zagotovo najbolj poznan po vizualnih komentarjih na naslovnicah Dnevnika, Guardiana in ameriške politične revije Politico, njegova pa je tudi vsa grafična podoba Ministrstva za kulturo. Za svoje delo je prejel številne nagrade, med drugimi veliko Brumnovo in Red Dot nagrado za serijo 18 naslovnic Objektiva, nagradi Type Directors Club New York in Art Directors Club New York za »Gaza, madež, ki bo ostal«, dva lesena svinčnika, zadnjega za Guardianovo naslovnico »Doba besa«, za Objektivovo naslovnico »Pedofilija in katoliška cerkev« pa je prejel zlato priznanje revije Communication Arts.
Je prejemnik nagrade Prešernovega sklada in številnih nagrad grafičnega oblikovanja. Njegova dela so bila razstavljena doma in po svetu na več kot sto petdesetih skupinskih razstavah ter objavljena v več kot tridesetih tujih knjigah. V monografiji Vizualni komentar gre za »pregled dela ter še bolj pregled in oceno tvorne zgodovine naše družbe. Vizualni pregled. Ne gre za mojo vizitko, gre za vizualno stimulacijo, ki lahko služi kot magda-lenica bodisi avtorefleksije bodisi kontekstualizacije polpreteklega časa,« kot pravi avtor sam.
Moj poklic mi omogoča privilegij, da nisem vedno v službi klasičnega naročnika – organizacije, marveč kdaj tudi javnosti. Ali natančneje, odzovem se, kjer je potreben angažma civilne družbe. Vizualni komentar mora biti sporočilno hiter, jasen, a upajmo ne banalen. V času, ko smo preobremenjeni s sporočili, je hitrost komuniciranja največja prednost vizualnega komentarja. Slednji lahko komunicira do 30.000-krat hitreje od pisane besede. V knjigi Vizualni komentar sem zbral več kot sto štirideset komentarjev od leta 2000 naprej – od mojih študijskih let, ko je nastal moj prvi protivojni plakat Rifle War Wear. Razstave pustijo pomemben odtis v času, knjiga pa je vendarle trajnejši dokument. Vizualni komentar predstavlja vidni pregled zadnjih dobrih dveh desetletij, ki sta bili vse prej kot dobri.
Vem, da je moj prispevek razmeroma majhen, vendar moje načelo že od srednje šole naprej ostaja: prispevaj, kolikor lahko, in ne relativiziraj prispevka drugih. Na pročelju Srednje šole za oblikovanje in fotografijo v Križankah smo s sošolci dnevno brali oziroma vsaj subliminalno zaznavali Plečnikov napis: 'Minljiv si, le tvoja dela so tvoj spomin.' Bolj ustrezne poslanice Plečnik pri svojem zadnjem delu ne bi mogel dati. Burni dogodki zadnjih desetletij sicer ne napajajo mojega dela, me pa vprežejo kot državljana. Ker imam na dosegu znanja vizualnega sporočanja, se čutim poklicanega, da jih uporabim. Saj oblikovanje vidnih sporočil je poklic in ne zgolj služba?
Iz knjige Vizualni komentar