Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Prvi Mednarodni baletni festival Plesne noči, ki sta ga skupaj zasnovala Cankarjev dom in SNG Opera in balet Ljubljana, je dokazal, da ima balet pri nas zvesto in predano občinstvo. Prvi festival se lahko pohvali z obiskom nad pričakovanji in dobrim medijskim odzivom. Hvala vsem, ki ste na prvo pot pospremili najmlajšega člana široke festivalske družine Cankarjevega doma ter prepoznali veliko vrednost tujih in naših gostovanj izjemnih baletnih ansamblov in koreografskih imen. Za pravo festivalsko razpoloženje je po predstavah poskrbelo druženje z obiskovalci, ustvarjalci in baletniki v idiličnem okolju Parka Sveta Evrope. V posebno čast nam je, da je bil na festivalu, ki smo ga v prvi izdaji posvetili legendarnemu baletniku Rudolfu Nurejevu, tudi njegov prijatelj, soplesalec in nekdanji prvak pariškega baleta, Charles Jude.
Festival se je v četrtek, 22. junija, začel z uvodnim dogodkom, predavanjem Charlesa Juda o Nurejevu in projekcijo filma Beli vran. Ob dogodka sta napolnila Kosovelovo dvorano Cankarjevega doma in dokazala, da za kontroverznega in ekscentričnega, a tudi izjemno discipliniranega in karizmatičnega baletnika še vedno vlada veliko zanimanje. Predavanja se je udeležil tudi priznani slovenski dirigent Uroš Lajovic, ki je v osemdesetih letih velikega Nurejeva učil dirigiranja.
Otvoritvena slovesnost razstave Legendarni Nurejev in balet Don Kihot
Odprtje razstave Legendarni Nurejev je v petek, 23. junija, s polnim zanosom naznanila začetek štiridnevnega festivalskega dogajanja. Razstavo skrbno zasnovanih kostumov, oblečen v katere je slavni plesalec odplesal vloge v nekaterih baletnih klasikah, ter še ne objavljene fotografije francoske fotografinje Francette Levieux, ki je v svoj objektiv ujela trenutke Nurejeva na odru in pri vajah, je slavnostno odprla predsednica Državnega zbora RS, mag. Urška Klakočar Zupančič, na ogled pa bo vse do konca avgusta.
Igrivi klasični balet Don Kihot je kot prva baletna predstava letošnjega festivala povsem očaral občinstvo v Gallusovi dvorani. S temperamentnim španskim plesom in melodijami je bil balet v izvedbi Narodne opere in baleta iz Sofije ter ob glasbeni spremljavi Orkestra SNG Opera in balet Ljubljana izvrsten uvod v Plesne noči.
Myth, Rain dogs, Aperture
V soboto je Gallusovo dvorano navdušil baletni triptih treh koreografov Gaja Žmavca, Johanna Ingerja in Edwarda Cluga v produkciji SNG Opere baleta Maribor. Tri predstave so v svoji popolni raznovrstnosti navdušile tako vsaka posebej kot skupaj. Občinstvo plesalcev nikakor ni spustilo z odra, kar potrjuje, da je sodobni balet v Sloveniji na zelo visoki ravni.
Sobotni večer Plesnih noči pa je bil po predstavi posebej glasbeno posvečen ogrevanju za 64. Jazz festival Ljubljana, za katero sta poskrbela programski vodja Bogdan Benigar in DJ Borka, letošnji programski sovodja 64. Jazz festivala Ljubljana.
Kdo neki tam poje
Težko pričakovano gostovanje Narodnega gledališča v Beogradu s kultno predstavo Kdo neki tam poje (Ko to tamo peva) po istoimenskem filmu je upravičilo svoj status s stoječimi ovacijami v razprodani Linhartovi dvorani Cankarjevega doma. Ob izhodu iz dvorane so obiskovalce v Veliko sprejemno dvorano pospremili člani Balkan Brass Banda Pivo in čevapi, razvila pa se je prava zabava s plesom in ob koktejlu Plesne noči.
Veliki Gatsby
Festival se je zaključil s pripovednim baletom Veliki Gatsby v ljubljanski Operi. Da je živa umetnost res nepredvidljiva ter zato vsakič posebna in drugačna, so (žal) lahko spoznali tudi obiskovalci Plesnih noči. Zaradi okvare na odru se je morala predstava predčasno končati, obiskovalce pa smo tako po prvem delu baleta povabili na druženje pred dvorano opere. Da bodo lahko videli celoten balet, bo na program uvrščena nadomestna predstava. Informacije o datumih predstave so objavljene na www.opera.si, z veseljem tudi sporočamo, da je tehnična napaka že odpravljena.