Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Enoosebna gledališka igra
Režiser: Alen Jelen
Dramaturginja: Marinka Poštrak
Kostumografka: Belinda Radulović
Avtorica glasbenega izbora: Darja Hlavka Godina
Lektorica: Barbara Rogelj
Oblikovalec luči: Bojan Hudernik
Oblikovalec maske: Matej Pajntar
Igra:
Pika, nekoč Nogavička: Vesna Slapar
Protagonistka monodrame večkrat nagrajenega dramatika Roka Vilčnika – rokgreja je Pikapolonica Zmagoslava Marjetica Nogavička – torej Pika Nogavička, ki je žirijo na 48. tednu slovenske drame tako očarala, da je igro upravičeno uvrstila med nominirana besedila za Grumovo nagrado.
V obrazložitvi nominacije je žirija med drugim napisala:
»Večja od vseh je monodrama, katere protagonistka je Pikapolonica Zmagoslava Marjetica Nogavička – torej Pika Nogavička. Ta je za razliko od legendarne otroške junakinje zgodb Astrid Lindgren 'zrasla'. Prav odraščanje je osrednja tema drame, vključno z otroškimi sanjami, razočaranji, s telesnimi spremembami in socialnimi obveznostmi. Že v prvih stavkih izvemo, da je Pika zrasla, da je postala tudi 'odrasla', da pege prekriva s pudrom, nosi visoke pete in nogavice iste barve ter živi v garsonjeri. A besedilo ne ostane pri začetni melodramatski zasnovi in ne igra samo na čustveno noto. Vseskozi slutimo tudi Pikino notranjo premišljenost in obenem razburjenost, negotovost in izgubljenost, ki ne tvorijo le zaradi hormonov razburkanega najstništva, ampak eksistencialno bistvo sodobnega človeka. Igra nekoliko spominja na Bariccov Novecento in celo na Malega princa, ki jima ni podobna le zaradi učinkovitega prikaza drugačnosti, ampak tudi zato, ker ni namenjena otrokom, temveč odraslim. Obilica zanimivih situacij nazadnje omogoča potencialno zelo različne načine recepcije, in sicer od feministične, romantične, mladostniške do socialne in psihološke. Zato je tudi večkratno uprizarjanje ne bo izčrpalo.«
V svetu, ki nas sili v uniformiranost, je Pikino življenje kot svetla luč v temnem tunelu. Njena drugačnost, nesprejemanje togih družbenih pravil in predvsem ohranjanje otroškosti nam je lahko v pomoč, ko se nam zdi, da ne moremo živeti drugače. Prepričani smo, da je vloga »pisana na kožo« igralki Vesni Slapar in režiserju Alenu Jelenu, mojstru uprizarjanja intimnih družinskih zgodb. In kar dodatno govori v prid odločitvi za uprizoritev te monodrame, je vsekakor Stolp Škrlovec, kjer se nam bo odrasla Pika Nogavička zagotovo usedla v srce.
Vesna Slapar
Članica igralskega ansambla PG Kranj od leta 1998. Rojena 1974 v Kranju, kjer je obiskovala osnovno šolo, gimnazijo pa v Škofji Loki. Na AGRFT, kjer študira pri profesorju Cavazzi, diplomira leta 1997. V času študija sodeluje z različnimi slovenskimi gledališči (SNG Drama Ljubljana, Gledališče Ptuj), po diplomi se zaposli v Prešernovem gledališču Kranj. Sodeluje pri produkcijah predstav izven PG Kranj, pa tudi pri snemanju filmov, nadaljevank, vodenju oddaj in sinhronizaciji risank. Za igralske dosežke je leta 2014 prejela Severjevo nagrado za vlogo Beppi (Franz Xaver Kroetz: Pri Hlevarjevih, režija Eduard Miller, produkcija Prešernovo gledališče Kranj), leta 2009 priznanje (ZDUS) Združenja dramskih umetnikov Slovenije (2009) za umetniške dosežke - za vloge: Kristine v Strindbergovi Gospodični Juliji, vlogo Thee Elvsted v Ibsenovi Heddi Gabler in za vlogo Laure Siig v Tättejevem delu Prečkanje avtoceste ali Zgodba o zlati ribici.
Rok Vilčnik - rokgre
Je slovenski pisatelj, pesnik, dramatik, režiser, scenarist ter dramaturg. Vilčnikovi dramski teksti so bili petkrat nominirani za Grumovo nagrado: 2001 Blok, 2012 Baalram, 2015 Tarzan, 2017 Naše gledališče in 2018 Večja od vseh. Je prejemnik mnogih nagrad, Grumovo nagrado je prejel kar trikrat: leta 2000 za dramski tekst To, 2008 za Smeti na Luni) ter 2016 za dramski tekst Ljudski demokratični cirkus Sakešvili).
Za monokomedijo Pavlek je prejel nagrado Žlahtno komedijsko pero (2004), delo pa je bilo tudi zmagovalno na 5. festivalu monodrame na Ptuju. Za dosežke na področju kulture je prejel Glazerjevo listino (2014). Njegove drame so redno na sporedih gledališč po Sloveniji, pa tudi v tujini (Hrvaška, BIH, ZDA in Izrael).
Širša javnost ga pozna po zasedbi Patetico, katere »idejni oče« je, obenem pa tudi avtor njihovih besedil. Besedila ustvarja še za glasbeni skupini Papir in Pliš, za Neisho je prepesnil angleška besedila v slovenščino, njegove rime pa prepevata tudi Bilbi in Severa Gjurin.
Alen Jelen
je gledališki in radijski režiser, dramaturg in novinar. Zaposlen je v Uredništvu igranega progama Radia Slovenija, umetniško vodi ŠKUC gledališče in je tajnik Združenja dramskih umetnikov Slovenije. V zadnjem času je režiral tudi odmevno uprizoritev Rožnati trikotnik (Bent) Martina Shermana v Cankarjevem domu (v koprodukciji s ŠKUC gledališčem), Cocteaujeve Strašne starše v MGL in Na valovih Saše Pavček v SSG Trst.
Kavarna v Klubu CD z enim najlepših razgledov na Ljubljano bo odprta že uro pred dogodki.
12 EUR
Ob nakupu 4 vstopnic: 10 % popusta; Ob nakupu 6 vstopnic: 15 % popusta; Ob nakupu 12 ali več vstopnic: 20 % popusta